Niet te verwarren met zijn gigantische Amerikaanse tegenhanger heb je in Nederland ook nog Dreamhost.nl, lees de reviews goed door of dit een host is die goed bij jou wensen aansluit!
Update November 2024: Deze host ziet er wat ouderwets uit, hier moet je juist van houden of niet. Veel links werken niet op de site. Zoek je naar alternatieven? Zie hier onze lijst met goedkope hosts in Nederland.
Wij zijn al geruime tijd klant bij Dreamhost, aangezien directie besloten had om onze website te laten updaten door een externe partij zijn wij met een professional in zee gegaan die vanwege slechte ervaringen met Dreamhost als eerste over wilde stappen. Daar begonnen onze problemen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, er wordt van alles verzonnen om maar geen verhuiscode te hoeven geven. Wij hebben maanden in dit traject gezeten. Telefonisch (010 nr) wordt er ook van alles beloofd maar niets waargemaakt. Als nieuwe klant ben je vast zo geholpen. Mensen die willen verhuizen naar een andere hostingpartij worden, zo nu blijkt nadat ik even ben gaan googlen (doe dit ook ff als je overweegt hier je website te hosten), stelselmatig tegengewerkt. Ik kan niet anders dan mensen met klem te adviseren hier geen website te hosten…
Wij hebben hier een aantal domeinen gehost.
Omdat ze ons niet verder kunnen helpen willen wij overstappen naar een andere partij.
Helaas hebben ze geen idee wat service is. 3 maanden aan het lijntje gehouden om vervolgens te horen te krijgen dat je eerst weer een jaar moet betalen omdat je binne de termijn van 2 maanden opzeggen bent gekomen.
Wat een ongehoorde oplichters.
Aan de telefoon (als die al opgenomen wordt) krijg je de heer van den Hoven (eigenaar) die je vervolgens van het kastje naar de muur stuurd.
Ik heb nog een paar domeinen daar staan, maar ben blij dat ik hopelijk binnenkort alles weg gehaald heb.
Op bijna alle criteria af te raden. Pas hier mee op!
Mijn ervaring met dreamhost is niet goed. In 2012 proberen op te zeggen en iedere keer werd mijn opzegging niet in behandeling genomen; termijn overschreden , staat nog 11 euro heraansluitingskosten open etc etc . Iedere keer werd er wel weer wat uit de hoge hoed getoverd. Nu 10 jaar later is het me uiteindelijk gelukt om van dreamhost af te komen. Voor mij was Dreamhost – Nightmarehost. Incassobureau Crefin vaak de situatie proberen uit te leggen, maar die vonden het geen betwiste zaak. Uiteindelijk heb ik een rechtszaak aangespannen en deze met glans gewonnen. Ik moest een bedrag aan dreamhost betalen maar door het proces te winnen heeft Dreamhost mij moeten terugbetalen vanaf 2012. Het loont om juridisch advies te vragen. Dreamhost heeft het bedrag en proceskosten betaald en kan ik het dossier als gesloten beschouwen. Nooit meer Dreamhost.
Sinds lange tijd zijn wij klant van Dreamhost. Zij bieden cPanel Hosting, destijds tegen gunstige tarieven.
Maar omdat het bedrijf niet meer investeert in de cPanel software, heb ik besloten om over te stappen naar een andere provider.
Ter info: op dit moment is cPanel 86.0.40 actief op de server van Dreamhost. Deze versie heeft in april 2021 de status End Of Life bereikt. Hierdoor lopen ze vele product- en beveiligingsupdates achter.
Benadeeld als consument
Dreamhost verlengt jaarlijks automatisch je contract. Je moet er volgens hun algemene voorwaarden op tijd bij zijn met je opzegging, namelijk 2 maanden voor de einddatum.
Volgens het consumentenrecht (Wet Van Dam) mag een consument diensten als hosting van websites en registratie van domeinnamen (na de eerste periode) maandelijks opzeggen. Dreamhost handelt in strijd met deze regels. Zij zeggen dat de Wet Van Dam niet op hun diensten van toepassing is. Volgens hun zijn we gehouden aan hun einddatum en krijgen geen geld terug.
Conclusie:
– verouderde hostingproducten
– slechte dienstverlening voor consumenten
Informatie over cPanel
cPanel & WHM® Versions 86 and 92 have reached End Of Life (EOL).
Informatie over opzeggen als particulier
https://www.ictrecht.nl/blog/veelgestelde-vragen-over-de-wet-van-dam
Dreamhost.nl is een provider waarmee aan de lopende band gezanik is. Van de site laten crashen en niet de beloofde backup te hebben gemaakt, tot en met 10 jaar oude gegevens opeisen voordat je inlogcodes krijgt van de site van je geliefde, die gestorven is en domein en website heeft achter gelaten.
Momenteel bedenken ze nieuwe voorwaarden en gijzelen je domein vervolgens als je niet akkoord gaat.
Heb je een keer een dienst van hen afgenomen, dan kom je niet meer van ze af. Iedere keer zijn er andere smoezen om te eisen dat je NOG een keer de rekening moet betalen zogenaamd “voordat je weg kunt”.
Op hun website staan voorwaarden.
In die voorwaarden alleen zaken die opzegging betreffen.
Het verhuizen van een domein is bij geen enkel bedrijf een opzegging.
Maar Dreamhost bedenkt kennelijk opeens dat dat wel zo is.
En gaat vervolgens tijd rekken door telkens een andere dame van de administratie de mail te laten beantwoorden.
Conform regels van de SIDN moet het bedrijf binnen 5 dagen na het verzoek om verhuiscode de verhuiscode daadwerkelijk verstrekken.
De 18e heb ik de verhuiscode gevraagd.
Het is nu de 21e en er zijn al 3 mails heen en weer gegaan van telkens andere dames die telkens hetzelfde beweren en waar ik telkens hetzelfde aan uitleg.
En dat is de klantvriendelijkheid van Dreamhost.
Over alle andere gezeik met hen ga ik het niet meer hebben.
Dreamhost reageert niet op emails met het verzoek het contract te beëindigen en een verhuiscode aan te leveren voor het domein. Als er wel gereageerd wordt, komen er meer vragen die allemaal onzinnig zijn. Wat bij andere hosting partijen binnen een paar uur geregeld is, kan bij dreamhost blijkbaar niet. Als je andere reviews leest dan is de tactiek om de klant zolang mogelijk aan het lijntje te houden. Hopelijk zijn we hier snel weg. Wordt vervolgt!
Sinds lange tijd zijn wij klant van Dreamhost. Zij bieden cPanel Hosting, destijds tegen gunstige tarieven.
Maar omdat het bedrijf niet meer investeert in de cPanel software, heb ik besloten om over te stappen naar een andere provider.
Ter info: op dit moment is cPanel 86.0.40 actief op de server van Dreamhost. Deze versie heeft in april 2021 de status End Of Life bereikt. Hierdoor lopen ze vele product- en beveiligingsupdates achter.
Benadeeld als consument
Dreamhost verlengt jaarlijks automatisch je contract. Je moet er volgens hun algemene voorwaarden op tijd bij zijn met je opzegging, namelijk 2 maanden voor de einddatum.
Volgens het consumentenrecht (Wet Van Dam) mag een consument diensten als hosting van websites en registratie van domeinnamen (na de eerste periode) maandelijks opzeggen. Dreamhost handelt in strijd met deze regels. Zij zeggen dat de Wet Van Dam niet op hun diensten van toepassing is. Volgens hun zijn we gehouden aan hun einddatum en krijgen geen geld terug.
Conclusie:
– verouderde hostingproducten
– slechte dienstverlening voor consumenten
Informatie over cPanel
cPanel & WHM® Versions 86 and 92 have reached End Of Life (EOL).
Informatie over opzeggen als particulier
https://www.ictrecht.nl/blog/veelgestelde-vragen-over-de-wet-van-dam
Mijn ervaring met dreamhost is niet goed. In 2012 proberen op te zeggen en iedere keer werd mijn opzegging niet in behandeling genomen; termijn overschreden , staat nog 11 euro heraansluitingskosten open etc etc . Iedere keer werd er wel weer wat uit de hoge hoed getoverd. Nu 10 jaar later is het me uiteindelijk gelukt om van dreamhost af te komen. Voor mij was Dreamhost – Nightmarehost. Incassobureau Crefin vaak de situatie proberen uit te leggen, maar die vonden het geen betwiste zaak. Uiteindelijk heb ik een rechtszaak aangespannen en deze met glans gewonnen. Ik moest een bedrag aan dreamhost betalen maar door het proces te winnen heeft Dreamhost mij moeten terugbetalen vanaf 2012. Het loont om juridisch advies te vragen. Dreamhost heeft het bedrag en proceskosten betaald en kan ik het dossier als gesloten beschouwen. Nooit meer Dreamhost.
Wij hebben hier een aantal domeinen gehost.
Omdat ze ons niet verder kunnen helpen willen wij overstappen naar een andere partij.
Helaas hebben ze geen idee wat service is. 3 maanden aan het lijntje gehouden om vervolgens te horen te krijgen dat je eerst weer een jaar moet betalen omdat je binne de termijn van 2 maanden opzeggen bent gekomen.
Wat een ongehoorde oplichters.
Aan de telefoon (als die al opgenomen wordt) krijg je de heer van den Hoven (eigenaar) die je vervolgens van het kastje naar de muur stuurd.
Ik heb nog een paar domeinen daar staan, maar ben blij dat ik hopelijk binnenkort alles weg gehaald heb.
Wij zijn al geruime tijd klant bij Dreamhost, aangezien directie besloten had om onze website te laten updaten door een externe partij zijn wij met een professional in zee gegaan die vanwege slechte ervaringen met Dreamhost als eerste over wilde stappen. Daar begonnen onze problemen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, er wordt van alles verzonnen om maar geen verhuiscode te hoeven geven. Wij hebben maanden in dit traject gezeten. Telefonisch (010 nr) wordt er ook van alles beloofd maar niets waargemaakt. Als nieuwe klant ben je vast zo geholpen. Mensen die willen verhuizen naar een andere hostingpartij worden, zo nu blijkt nadat ik even ben gaan googlen (doe dit ook ff als je overweegt hier je website te hosten), stelselmatig tegengewerkt. Ik kan niet anders dan mensen met klem te adviseren hier geen website te hosten…
Op bijna alle criteria af te raden. Pas hier mee op!
Tijdens dit driejarig project ben ik alle jaren goed geholpen en was mijn web site altijd bereikbaar. Hiervoor wil ik DreamHost.nl dan ook graag hartelijk bedanken.
DreamHost.nl Web hosting werkt met het cPanel controle paneel. Dit werkt erg intuïtief en heeft veel mogelijkheiden.
Het afgelopen jaar nog niet één storing gehad of een niet werkende web site.
Perfect!
DreamHost.nl voorziet ons al geruime tijd van web hosting diensten.
We zijn zeer te spreken over de klantvriendelijkheid en zeer vriendelijke behulpzame en meedenkende mensen.
Een echte aanrader!
Recentelijk contact opgenomen op zaterdagochtend i.v.m. een probleem met mijn web site. Binnen enkele ogenblikken was het al gevonden, terwijl het probleem aan mijn eigen schuld was te wijten *schaam*
Eerste jaren geen probleem, technische ondersteuning was direct aanwezig als er wat is. Echter storing na stroing is er.
Ben heeel boos geweest toen een server voor de zoveelste keer plat lag, en nu voor langere keer. Reaktie: Ja, je kan wel boos worden, maar helpt niets…
Nu ligt er weer (een andere server) plat, en ben ik weer ff line en ontvang geen mail.
Op mijn verzoeken wordt in het geheel niet gereageerd, Telefonische helpdesk bestaat helemaal niet. Er staat altijd een bandje aan, maar dan ook echt altijd.
Nu ga ik daar weg, en neem een aantal sites mee die ik onderhoud.
Ben klaar met die kabouters.
Na vele jaren tevreden klant te zijn geweest bij Dreamhost.nl is er het laatste jaar van alles aan de hand: In een jaar tijd is mijn website en mijn email zes (6!) maal down geweest gedurende langer dan 8 uur. Het meest extreme was in maart: ik was een WEEK lang niet bereikbaar. Ik dacht: Dat laten ze toch niet weer gebeuren, en nu vandaag ben ik al weer niet on-line met mijn website. Dat kost me net even teveel klanten! Dus: wegwezen hier!
Ik sluit me aan bij de vorige twee reviewers: Bijna een week offline door fouten bij Dreamhost is onacceptabel. Daarnaast blijken ze geen backups te hebben van de gecrashde server. Waardeloos dus.
Zo ‘ie zo zijn ze slordig met zaken, zo worden adreswijzigingen niet of niet goed geregistreerd en krijg je dan opeens aanmaningskosten omdat je de factuur niet betaald zou hebben (terwijl die nooit ontvangen is). Sites die uit de lucht gaan omdat ze zelf een (tijdig betaalde) verlenging niet goed geregistreerd hebben e.d.
Genoeg. Ik ga verhuizen.